Napsali o nás

Recenze CUTTED BY CHAINSAW Payo

Dnes je zřejmě módní trend, aby bylo v kapele zastoupeno „něžné“ pohlaví na postu zpěvačky… ne, nebojte se, NIGHTWISH to není!!!! V tomto případě by to ani nikdo nepoznal. Klobouk dolů, hlásek vskutku excelentní!!! Bylo již napsáno, že kult Sabiny Claassen padl a to bylo v případě jisté holandské hordy SINISTER a oproti tomuto je tato slečna, či paní, opravdový přeborník na murmur. Hudebně je to vcelku slušný death metal a jak již ukazuje intro i název, bude to asi zpověď bezpečáka, který vypovídá o úrazech v dřevorubeckém odvětví, podle občasných výkřiků a nezbytného túrování motorové pilky :-)… Ne, texty jsou opravdu z různorodých příběhů, ať je to nenávist k církvi, nebo zpověď brutálního vraha dětí až po masakr motorovou pilou… Možná bych trochu vyčetl bubeníkovi jeho netechničnost a malou fantazii a při závěrečném mixu vytáhl více kytar. Jinak vcelku slušná nahrávka.Fucker

Recenze CUTTED BY CHAINSAWFobia zine

Kapelu Stigma registruju již poměrně dlouhou dobu. Musím říct, že na sobě skupina opravdu poctivě pracuje a každý demosnímek je lepší a lepší, co se hráčských schopností jednotlivých muzikantů týče. Nicméně mám pocit, jako by se stigmatem Stigmy stal právě jejich přístup k muzice, kterou je převážně střednětempý death metal s klišovitými texty. Jediné, co je tak v záplavě podobných spolků na kapele originální je jejich zpěvačka Alžběta Hejnová. Ta totiž chroptí jak rdousící se mastodont. To je velmi zajímavé obzvlášť na koncertech, ale co studiová nahrávka? Tam je to vlastně jedno. Murmur jako murmur a to že patří ženě, to je zajímavé, ale… já pořád čekám něco víc a ono to nepřichází. Je fakt, že mě málem zničilo ušní bubínky šílené intro a outro z horroru o té veselé motorové pile v Texasu (ale to je vlastně klišé v deathu také, stejně jako šílený obal CD, který raději obracím na druhou stranu, ale to jsem si moc nepomohl ). To je trochu málo. Dobrá, ničeho originálního se nedočkám. Takže, co se na mě z repráků valí? Docela slušně zahraný death metal, který velmi nerad uhýbá ze svého středního tempa. Velmi slušný zvuk kytar ze studia Poličná pěkně dokresluje celkový sound alba. U bicích je to už horší. Docela příjemnou skladbou je pro mě Chains Of Evil, která začíná „netradičně“. Jako bych cítil závan HC, ale to je opravdu jen závan. Pak už jsme v death metalu amerického střihu. Docela mě baví skočná Tastes Of Cannibal, která myslím může docela slušně zabírat na koncertech. Je rychlá a murmur zazní vždy, kdy zaznít má. Tolik k modelu STIGMA 2005 – máte-li rádi death orthodox… je to album pro vás. Já už asi stárnu. Agos 6 / 10 bodů

Recenze CUTTED BY CHAINSAW Metal forever

Vše začíná dobrým obalem... CD začíná masakrujícím intrem, po kterém následuje death metalová smršť. Dobrý materiál se nachází na tomto kotoučku. Zvláštností je (aspoň v ČR) ženský zpěv. A věřte mi, že Alžběta má lepší murmur než kdejaký death metalový zpěvák. Pokud nevěříte, sežeňte si tohle CD a přesvědčte se sami. A věřte nebo ne - její hlas není upraven studiovými mašinkami. S řevem také občas vypomůže bubeník. Ale abych řekl pravdu, nevím kde… Nečekejte žádné uvolnění - Stigma ploužáky nehrají. I když nejde o žádný převrat na death metalovém poli, je slyšet, že mají členové nějaké zkušenosti za sebou. Co se týká zvuku ten je OK, jen se mi zdá, že občas jsou blbě nazvučené bicí. Cutted By Chainsaw je slušná práce. Jsem zvědav na další zářez - na něm by Stigma mohla vše dovést k dokonalosti. A proto dám "jen" 9, kdyby bylo další CD ještě lepší, a já věřím, že bude. Problém však asi bude sehnat firmu, co do STIGMA investuje. Ale to už je o něčem jiném…

KRUTOST FEST vol.3 | 04.02.2005 Zámecká rychta, Polná u Jihlavy STIGMA, BAD VICTIM, D.A.D., SEMAI

Tentokráte jsme do Polné vyrazili o něco dříve, a i cesta byla o něco rychlejší. Jo po dálnici Brno - Praha se to dá hnát vcelku slušně, no a pak už stačí trefit správnou výpadovku, v našem případě u Velkýho Beranova. Zhruba hodinku trvala cesta, kterou nám zpříjemňoval cd přehrávač. Je něco po šesté večer a já si dopřávám jedno zrzavý v Zámecké rychtě. Pokec s Vikontem a Darmonem Klaymanem utekl jako voda, vše v klubíku je nachystáno a chystá se první kapelka. Je zde zatím asi 40 platících, takže nic moc, ale snad se to zlepší. Vše se naplno rozjíždí ve 20:30 a jihlavský Semai servíruje svou porci syrového black metalu všem přítomným. Kapela se pozvolna formuje od roku 2002. Na podzim roku 2004 vrhá do placu demo "Holčička z Palerma", z něhož je hraná i většina skladeb. Absolutní nasazení bubeníka, kytaristy a zpěváka přináší zaslouženou odezvu publika. Aby taky ne, takovej masark s havraním vokálem Polná jestě nezažila. K dobrému byl zahrán ještě cover od norských Ildiarn. Kluci odehráli zhruba půlhodinový setík a po slušném ohlasu uvolňují prostor další kapele. Tou je místní D.A.D. a po chvíli příprav začínají hrát. Na scéně se pohybují zhruba 12 let a mají i nějaké to cd na svém kontě. Jejich vystoupení mě vcelku šokovalo. V jejich hudbě jsou občas cítit punkové kořeny, to beru, ale každý si v ní zároveň najde to své. Opravdu vlivy a příměsi všech stylů, tedy co se metalu týče, mě provázeli zhruba hodinku. Místy jako bych zaslechl Metallicu, za chvíli Fear Factory, sem tam trochu death, občas to zasmrdělo i blackem... ale pozor, v žádném případě nejde o nějaké vykrádání něčich nápadů. Fakt hodně zajímavý. Bylo vidět, že mezi místními jsou D.A.D. vskutku žádanou kapelou a nejeden návštěvník akce si s nimi pobrukoval. Další kdo nám přijel zpříjemnit páteční večer byla boskovická Stigma. Na postu kytaristy posléze poznávám Shonyho (ex-Torment), takže jsme pak i chvilku pokecali. Co mě dosti zaskočilo byla drobná dívka na postu zpěvačky. Vše je nachystný takže jedeme. Hned první vál mě pěkně nakopl a to, co se valilo z hrdla té drobné dívčiny mě úplně vyrazilo dech. Murmur toho nejhrubšího zrna, hutný neustále kupředu se valící death, tak to je Stigma. Hodinka hraní, jež utekla jak nic a nejen na mě udělala opravdu dobrý dojem, což fans náležitě ocenili a vybrali si ještě přídavek. Jak sem se doslech připravují vydaní cd, takže se už teď těším. Poslední kdo tento večer vystoupil jsou Bad Victim z Velkého Meziříčí. Ti všemu nasadili jak se říká korunu. Jejich vystoupení bylo z mého pohledu spíš recesí. Nejprve si pětice vzala na pomoc sud od piva, do kterého jeden z kapely mlátil do rytmu jakýmsi klackem. Po čase mu sud asi přestal znít a tak ho dotyčný vyměnil za novou zelenou plynovou bombu. No když se to někomu líbí. Hudebně mě to nenadchlo a tak se této smečce ve stylu Slipknot, jak hlásal leták, raději vyhnu. Návštěvníci Krutosti, kterých zde bylo o něco méně než bývá zvykem, to vzali vcelku sportovně. No dobrá akce, a na co že se můžeme těšit příště? Na Krutost fest zavítají spolky zvučných jmen, jako je Equirhodont, F.O.B. či parádička jménem Beltaine. Raven, 05.02.05

Rozhovor-Bažina zin SK č.10/2005

Hodně starej rozhovor v Melodygardos

Rozhovor po brněnském koncertu v MV clubu - ABYSS

STIGMA - "2000 Degrees Of Hate"

Vždy když vidím živě kapely s "zpívajícím" bubeníkem, pomyslně smekám klobouk. Je opravdu nářez bubnovat a k tomu se věnovat vokálním partům. Možná i díky tomu na mě Stigma zapůsobila lépe na živo než z této studiové nahrávky. Přesto musím uznat, že nahrávka se na vás valí ve velmi dobré zvukové kvalitě z Poličné - jen ... zkrátka zde na mě dýchá podstatně méně energie. Pojďme se teď podívat na "2000 Degrees Of Hate" podrobněji. Po neuvěřitelných peripetiích s obalem je nové demo konečně na světě. Jak je u kluků ze Stigmy již zvykem, nic neponechávají náhodě a od začátku do konce na vás vysypou power death/thrash převážně ve středním tempu. Všemu dominují hutné kytarové riffy podpořené mohutnými basovými party a především dominujícími zvuky z bicí soupravy. Mezi zajímavé skladby bych zařadil např. "Unhuman Animals" s akustickými střípky, které se rychle mění ve velmi tvrdé pasáže které střídají rychlé thrashové a pomalé deathové vychytávky aby vše zbylo zakončeno neuvěřitelnou Internacionálou s deklamací murmurového textu "fuck, fuck komunism... Dále "Bloody Dog" s hutným murmurem či zajímavý rozjezd v "Time To Hate" (mimo jiné právě v této skladbě jsem poprvé viděl jejich novou zpěvačku s opravdu hutným murmurem). Závěr dema patří coveru od spřízněných grind core nadšenců Infectious Germs. Co dodat? Snad jen, že kytarista Luboš dostál slovu a jak v rozhovoru pro loňský Melody Gardos řekl rok 2000 se jistě objeví v názvu příští - tedy této nahrávky "2000 Degrees Of Hate".

STIGMA (Skalice nad Svitavou): Trust No One

Tento demosnímek byl také natočen již v loňském létě, ale po problémech s výrobou obalů dochází k jeho kompletní realizaci až nyní. Oproti dobutnímu počinu Ugly Target (1997) napumpovala čtveřice do skladeb více energie, a tak crosscore, jak svou hudbu označuje, dostal větší šmrnc i tah. Pět skladeb a jedno instrumentální číslo se sice pohybují v poměrně úzkých mantinelech dané škatulky, ale přesto lze dotyčný materiál považovat za poměrně svojský a záživný díky aranžérské pestrosti. Je slyšet, že kapela nad skládáním skutečně přemýšlí. Jen škoda toho utahanějšího zpěvu, který celé snažení mírně sráží.

Rockový týdeník "BIG BENG!" 11/99 Bohouš Němec

SIGMA Trust No One METAL BREATH č.43

Čtveřice Stigma minulý rok nahrála výše uvedené demo, na němž se prezentuje crossoverem, ve kterém vystopujeme hardcoreové mastění stejně jako prvečky energického, ničícího i smrtícího metalu. Ve dvou úvodních kouscích (..."Hero" a "Lost Generation") lze dohledat zvukové experimentování, nicméně povšechně je zvuk téměř půlhodinové nahrávky mohutný, rytmika čitelná jako půlmetrová písmena z metru, kytary a vokály čisté a precizní. Kvalitní snímek nabídne dohromady sexteto satnic, z nichž se malinko odlišují první dvě zmíněné a dále čtvrtá "Like Angel" jenž je instrumentální. Drsná tvář patří jak popsané hudbě, tak i lyrice, která s ní patřičně a nepřekvapivě koresponduje. Ukázkové demo je obohaceno barevným bookletem se všemi důležitými informacemi a to vše doplněné samolepkou s logem skupiny.

P.S: Paradoxně na mě zapůsobilo vyznání dvou členů v bookletu: Zatímco se basák Mech svěřil, že nenávidí všechny netolerantní jedince, bubeník Dan superspeciálně "fuckuje" všechny, kteří hrají na saxofon. Mechu, jestli si za svým výrokem stojíš, musíš nenávidět Dana a pak tedy nechápu, jak můžete hrát v jedné skupině....

- FBB - 4,5b (hodnocení 0 až 5 bodů)

MELODY GARDOS zine 99

Představte si to, dokončím číslo tohoto zinu, nafotím první náklad a ve schránce najdu kazetu kapely STIGMA ze skalice nad svitavou. Co s tím ? Protože intervaly mezi vydáváním tohoto zinu jsou opravdu velké (jeden rok je toho příkladem), rozhodl jsem se, že do dalšího nákladu zařadím tuto recenzi. Tak tedy, demáč "Trust no one" čítá šest povedených kousků s dobrým studiovým zvukem ( studio Poličná mě touto nahrávkou překvapilo). Muzika této kapely se pohybuje především na vlnách hard coru, ale nebrání se i jiným vlivům. Najdete zde death (především ve vokálním projevu jednoho z protagonistů), thrash (především v souhře bicích s kytarovými riffy). Zpestřením nahrávky jsou občasné vyhrávky a střídání různorodých vokálních projevů. Myslím, že kapela STIGMA najde své příznivce nejen v řadách týpků s bradkou a kšiltovkou dozadu, ale i v řadách undergroundu věrných fans.

MELODY GARDOS zine 99 Matěj Lipský